איך יוצאים ממשבר בזוגיות שחוזר שוב ושוב?

יוצאים ממשבר בזוגיות שחוזר לא על ידי פתרון הנושא הגלוי אלא על ידי זיהוי הדפוס הרגשי שחוזר בתוך הריב, עצירה מודעת ברגע ההצפה, מעבר משאלת "מי אשם" לשאלת "מה נדלק

תמונת פרופיל של יוסי מדלסי
פריקה · 23.06.2026, 13:27


"אנחנו רבים על אותו דבר כבר עשר שנים."



הוא אמר את זה, והיא לא הוסיפה מילה.



רק הזיזה את הטבעת על האצבע, הלוך ושוב.

שאלתי על מה היה הריב האחרון.



הוא אמר כלים שנשארו בכיור.



היא אמרה שזה אף פעם לא היה על הכלים.

ושניהם צדקו.



כי אם זה היה באמת על הכלים,

זה היה נגמר אחרי הפעם הראשונה.



דבר שחוזר עשר שנים לא חוזר בגלל הכלים.



מתחת לכל ריב כזה יושב משהו ישן בהרבה.



מישהו שמרגיש שלא שומעים אותו.



מישהו שבטוח עמוק בפנים שאם ירפה לרגע, יעזבו אותו.



הוא לא יודע להגיד את זה.



הוא רק מרגיש את הגוף נדרך כשהכלים נשארים בכיור.



מי שצפה בזוגות רבים במעבדה במשך עשרות שנים הצליח לנבא, בדיוק מפתיע, מי יישאר יחד ומי ייפרד.



לא לפי כמה הם רבים.



כמעט כולם רבים.



אלא לפי הדפוס שחזר שוב ושוב בתוך הריב.



זאת אחת המסקנות של חוקר הזוגיות ג'ון גוטמן.



וזה הרגע הלא נוח.



כי אם הדפוס הוא מה שמכריע,

כבר אי אפשר להחזיק את כל הסיפור על הצד השני.



כל אחד מביא איתו ספר ישן מהבית שגדל בו.



שניהם צודקים, כל אחד בתוך הספר שלו.



ובדיוק בגלל זה אין מנצח.



רוב הזוגות מנסים לתקן את זה ביחד.



נכנסים לאותו חדר, מחליטים לדבר יפה יותר.



וזה כמעט אף פעם לא מחזיק.



כי קשה לעבוד יחד כששניהם עדיין בוערים.



יש משהו שלא רואים מהמקום הזה,

באמצע הריב.



משהו שנפתח דווקא כשאחד עוצר לבד,

רגע לפני שהוא רץ לתקן את השני.



היא חזרה אליי כמה שבועות אחר כך.



הם עדיין רבו.



אבל היא סיפרה שבאמצע הריב האחרון היא עצרה לשנייה, והבחינה שהיד שלה שוב מזיזה את הטבעת.



בפעם הראשונה היא שאלה את עצמה למה.


#אהבה#זוגיות#משבר